Bodrum Güncesi

Merhaba
Takipçilerimin bildiği üzere bizim Londra'ya yerleşmemizin ardından annem ve babam da Bodrum Turgutreis'e yerleştiler. Bu nedenle biz de bütün yaz tatilimizi burada geçiriyoruz.

Elbette daha önce Bodrum'a gelip tatil yaptık ve gezdik ancak yaklaşık 1 aydır burada olmak farklı bir durum. Annemlerin evinin bulunduğu sitenin konumu dolayısıyla da çok rahat ettik açıkçası. Çünkü havuzdan bile denizi görebiliyoruz, her akşam Kardak Kayalıkları'nın üstünden batan güneşi izliyoruz, esinti şahane ve yokus asagi sallanip Turgutreis Merkez'e ulasabiliyoruz. (Yazinin bu kismindan itibarenini esimin bilgisayarinda yazdigim icin Turkce karakter yok :))) kusura bakmayin.)

* SEVDIKLERIM

1. Bodrum Deniz ve Bodrum Kalesi Sualti Arkeoloji Muzeleri : Bodrum'a geldiyseniz bu 2 muzeyi mutlaka gezin. Bir de Zeki Muren Evi'ne gidecegiz haftaya onu da ayrica yazarim elbette ;)

Bodrum Deniz Muzesi ; Bodrum Carsi'nin icinde giris ucreti cok cuzzi olan kucuk bir muze. Alt katinda Halikarnas Balikcisi ozel koleksiyonu ve Bodrum Denizciligi'ne ait bircok parca mevcut. Ust katta ise Hasan Gulesci'ye ait 3000'ne yakin deniz kabuklusunun bulundugu muazzam bir koleksiyon var.

Bodrum Kalesi ve Sualti Arkeoloji Muzesi: Benim 3. kez gezme sansini yakaladigim muthis manzarasi, gercek anlamda korunmuslugu ve sualti arkeolojisi ile birlestirilmisligi ile nadir muzelerden biri. Gezin gorun daha da bir cumle yazmam ;)

2. Kemer ve Karaincir Koylari : Herkesin denize girecegi yerden beklentisi farkli elbette ama ben Turgutreis ile Akyarlar arasinda yer alan ve Turgutreis Yelken Kulubu ile Fener Restaurant'in da bulundugu Kemer koyuna bayildim. Cunku cok cabuk derinlesiyor, tekneler cok acigindan geciyor, plaji genis ve gunes neredeyse batana kadar etkili. Ancak Mehmet Karaincir (Akyarlar) koyunu daha cok sevdi. Cunku dalda yok denecek kadar az ,belli bir yere kadar sig ve plaji genis. Bana gore de Karaincir fena degil tekneler cok yakindan gecmiyor acilabiliyorsunuz ve belli bir noktadan sonrasi derin. Ancak Turgutreis'e ters kalmasi nedeniyle 6'dan sonra gunes hic yok denilebilir.

Torba, Turkbuku, Gundogan, Yalikavak ve Gumusluk'te ise genis plaj aramayin. Deniz her yerde temiz ve guzel aslinda ama ben en cok yukaridaki 2 yeri begendim.

* SEVMEDIKLERIM

1. Tabiki gereksiz pahalilik : Bodrum Tekilacilar Sokagi'nda 33luk birayi 25 tlden icip Turgutreis Pazar'inda Istanbul'da Galata Kulesi'nin oradaki dukkanlarda 120-150 tlden satilan elbiselerin 240-260 tlden satildigini gormek bana yetti desem size de yeter sanirim :(

2. Sigara izmaritleri : Her yerde ama her yerdeler. Kumsalda, marinada, denizde ... Her yerde... Uzgunum ama igrenc.

3. Trafikteki kural tanimazlik : Tatile gelmis olmak her konuda rahat olmayi mi gerektirir bilemiyorum. Ama herkes cok kuralsiz araba kullaniyor. Bir rahatlik bir rahatlik. "... Bodrum'da trafik kazasinda hayatini kaybetti." Haberleri az bile dedirtti bana , siz dusunun.

* SASIRDIKLARIM

1. Bodrum Rock Festivali : Bodrum'da ilk kez gerceklestirilen festival bizim cok eglenmemize ragmen tam bir fiyasko idi. Bu kadar guzel bir yerde bu kadar kotu bir organizasyon PES dedirtti ama yapacak bisi yok biz elimizdeki ile yetinerek cok eglendik. Hele cok sevdigim Ogun Sanlisoy sahnesi ile gozumde devlesti, muthisti.

2. Turgutreis D-marine Boom Bar : Canli muzik falan var zannetmeyin D-marine'yi tepeden goren, kokteylleri basarili ama asil bilgiayardan da olsa caldiklari sarkilarla her o tarafa gittigimde oturup birseyler ictigim mekan. Turgutreis'e yolunuz duserse tavsiyemdir.

Bu da boyle bir Bodrum guncesi olsun :)