İNGİLTERE GÜNCESİ - 9 (CHRISTMAS EDITION)


Natural History Museum 

Bir çoğunuzun hatırlayacağı üzere geçen hafta instagram hikayem üzerinden bir anket yaptım ve Christmas yazısı okumak isteyip istemediğinize siz karar verdiniz. Neden böyle bir şeye gerek duyduğuma gelince, dini olarak algılanan (elbette Christmas dini boyutu olan bir konu) konular biraz ikircikli malesef. Ama aşağıdakileri okuyunca belki en azından Christmas konusunda başka bir bakış açısı görmüş olursunuz. Ve... tabi ki her zaman olduğu gibi bu yazı sadece benim fikirlerimi ve gördüklerimi içerecek. Herhangi bir karşılaştırma yada yüceltme olmayacak sadece benim hissettiklerim.

Bu yazıyı SEVDİKLERİM - SEVMEDİKLERİM- ŞAŞIRDIKLARIM formatında yazmıyorum. Neredeyse yazacağım herşeyi sevdim ve şaşırdım çünkü. Ve... Christmasla ilgili sevmediğim birşey henüz karşıma çıkmadı. Elbette daha 11 gün (5 gün) var.

Christmas ve Yeni Yıl ayrımı ile başlayalım isterseniz. Gerçi ben benim okuyucu kitlemin bu ayrımı bilmediğini zannetmiyorum ama yazayım ben yine de. Christmas günü yani İsa'nın doğum günü 25 Aralık ve 24 Aralık Christmas Arifesi ile 25 Aralık Hıristiyan topluluklar için bizim dini bayramlarımız gibi çok önemli. Bu topluluklar elbette bu iki günü dinlerinin gereğinde ne varsa yada gelenekleri nasılsa (ülkeden ülkeye, mezhepten mezhebe farklılıklar mevcut çünkü) o şekilde kutluyorlar.

Ek Bilgi: 12-20 Aralık 2017 arasıda Yahudi topluluklarının bayramı, ismi Hanukkah. Kudüs'deki kutsal tapınağın Maccabe isyanından sonra tekrar düzenlenişini kutluyor onlar da. Hanukkah'ya 12 Aralık'tan itibaren 8 kollu şandanlarına 1'er mum ekleyip yakarak 8 mumu tamamlıyorlar ve 8 gün boyunca inançlarının öngördüğü ibadetleri yerine getiriyorlar. Hanukkah dönemi bazı yıllar Christmas dönemi ile aynı zamanda oluyormuş. (Hebrew Takvimi kullanmaları nedeniyle Miladi takvime göre kayıyor.)

31 Aralık ise Miladi takvim kullanan tüm toplulukların eski yılı uğurlayıp yeni yılı karşıladıkları tarih. Yeni yıl demek, yeni başlangıçlar demek, umut demek.

Elbette Hıristiyan toplulukların çoğunlukta olduğu ülkelerde bu iki kutlama günü birbirine geçmiş durumda. Üstüne bir de yıllar içerisinde KAPİTALİZM dahil olmuş tabi. Tam bir çılgın sektör Christmas.

Ay ne çok bilgi verdim. Öğretmenliğim tuttu kusura bakmayın.

KILIK - KIYAFET

Başlık başlık ayırayım ki düzenli olsun :))) Cadılar Bayramı (Halloween) sezonunun bitmesinin ardından, bu bayramdan boşalan raflar ve hatta daha fazlası Xmas ürünleri ile dolmaya başladı. İç giyimden çoraba, pijamadan kazağa aklınıza gelebilecek her türlü giyim ürününün Xmas temalısı raflarda yerini aldı ve birçok kişi hemen bu ürünleri günlük yaşantısında kullanmaya başladı. Mehmet'in öğretmenlerinden örnek vereyim. Yıllar içerisinde birçok Xmas kazağı biriktirmişler tabi, düşünün sadece yılın belli bir zamanı giyiliyor sonuçta,hemen hemen her gün başka bir Xmas kazağı ile karşıladılar bizi 1 Aralık'tan beri. Takılar, tokalar, çoraplar cabası.

Cuma-Cumartesi-Pazar günleri ise parklarda, publarda vs gördüğünüz herkeste Xmas temalı bir giyim eşyası görmek mümkün bu dönemde. Genç yaşlı demeden, ev hayvanı dostları da dahil. Görüntüler çok keyifli bence.




Bu arada 5 Aralık Cuma Xmas Kazağı Giyme Günü idi. Mehmetler okula Xmas Kazakları ile gittiler ve gittiğim her yerde insanlar çok renkliydi. Kendime de alıcam seneye giymek için indirimden. (Okuldan gelen epostada isteyenin giyeceği belirtilmişti elbette.Her türlü inanca saygılılar ve çok dikkatliler bu konuda.)

MEKANLAR, SÜSLEMELER VE IŞIKLANDIRMALAR

Müze ve saray bahçelerinde buz pateni yapabildiğiniz, Hyde Park'ta Winter Wonderland'e gidip çok çeşitli aktivitelere katılabileceğiniz ve bol bol sıcak şarap ve ale içebileceğiniz, her hafta sonunuzu ailenizle ve arkadaşlarınızla dolu dolu geçirebileceğiniz aktivitelerin olduğu bir dönem Xmas. 

Süslemeler ve Işıklandırmalar ise komşularınızın bahçe ve kapılarından başlayarak tüm caddeye ve tüm şehre yayılıyor. Her yer gerçekten ışıl ışıl ve Xmas süsleri ile dolu. Görüntüler o kadar güzelki masal şehri gibi. Mutlu hissettiriyor. 

Bunları anlatmak zor zaten birkaç resimle geçiyorum. 


Covent Garden


Oxford Street Cartier


Regent Street


Hyde Park Winter Wonderland


Piccadilly Circus


Somerset House

EV EŞYALARI

Banyo paspasından nevresim takımına, yemek takımından masa örtüsüne yine aklınıza gelen her ev eşyasının Xmas versiyonu mevcut ve herkes acaip satın alıyor. Demekki tüm evi Xmas ruhu ile dolduruyorlar. 



HEDİYE VE KART

Hediyeleşme elbette çok önemli. Binbir çeşit Xmas temalı hediye kutusu, paket kağıdı ve karton hediye çantası görebilirsiniz ve inanın seçmek çok zor. Neyse ki bizim hediye alacağımız kişi sayısı az ve ağacın altına koyup bekletme derdimiz de yok. Ama özenle paketlenmiş çeşit çeşit hediye paketlerini ağaçların altında şimdiden görebilirsiniz. Genelde cam önüne konulan ışıl ışıl ağaçlar açık perdelerden çok rahat görünüyor zaten. Ben bakıyorum önünden geçtiğim evinkine, bakılmasını istemeseler perdeyi kapatırlardı bence :))))
 

Benim en sevdiğim yaşatılan gelenek ise kart adeti. Mehmet'e sınıf arkadaşlarından o kadar güzel kartlar geldiki anlatamam. Postane'de acaip kuyruklar var şimdiden. 12li bir kart seti almıştım biz de yazalım birkaç kişiye diye yetmedi. Türkiye'ye de gönderelim, arkadaşlar, komşular, Mehmet'in öğretmenleri derken 48 tane kart yazmışım :))) Çok keyif aldım. Üstelik sadece Xmas'ta da değil her zaman kartlaşıyorlar burada. Özel kart dükkanları var. Doğum günü, mezuniyet, Paskalya, her türlü tebrik kartla da kutlanıyor. 

YEMEK

Elbette Xmas'a özgü yiyecekler de dikkati çekiyor. Hindi siparişi verebiliyor yada çok çeşitli yiyecekler için sipariş listesine adınızı yazdırabiliryorsunuz.

Tatlılar , aperatifler ve ana yemek herşeyi satın alabiliyorsunuz kişi sayısına göre; hiçbirini kendiniz pişirmek zorunda değilsiniz. Dışarıda da kutlama seçeneğiniz var elbette ama kiminle konuştuysam evinde ailesiyle birlikte geçiriyor hem Xmas'ı hem de yeni yıl gecesini.




Keyifli bir zaman dilimi bence. Halloween ve Chrsistmas Ruhunu seviyorum ben. Aslında ben insanların eğlendiği , mutlu olduğu herşeyi seviyorum. Dünya'da yeterince acı, üzüntü ve zülüm varken keyifli olanı seçmek ruh sağlığımızı korur bence. 

Hepinizin yeni yılını şimdiden kutluyorum. Yeni yıl sizlere arzuladıklarınızla birlikte gelsin. Güzel, iyi ve eğlenceli olan herşey sizlerin olsun. Mutlu olun, mutlu edin. Dünya MUTLU bir gezegen olsun.

Sevgiler...










Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sonbahar ve Yeni Okul Yılına Hazırlık

Bir Anne Adayı Olarak Öğrendim ki - 1 : PERSENTİL

SON YAPRAK (The Last Leaf)